KISAH BLOG DAN HOMESTAY SUNGAI BULOH


Alhamdulillah, awal-awal pagi Cik Shima dapat berita gembira dari member Cik Shima. Katanya dah ada pelanggan untuk homestaynya di Sungai Buloh. Kawan Cik Shima happy sangat.

Alkisahnya, bulan Mac ari tuh, dia ada minta Cik Shima buatkan blog untuknya. So, dah Cik Shima pun dah buat. Dan hari ni dah ada pelanggan. 

Cik Shima  tanya kawan Cik Shima ni, pelanggan ni dapat info dari mana. Katanya dari blog dia. Wah, alhamdulillah. So, Cik Shima pesan lah, jangan lupa update blog selalu, sebab bila selalu update, senang nak berada di enjin carian seperti google atau yahoo.
(Padahal Cik Shima pun tak update sangat pun..hihihi).

Sebenarnya, memang kena buat kalau nak blog kita berada di muka hadapan enjin carian selain dari guna konsep SEO. Cik Shima pun tak pandai sangat pasai SEO ni, Tapi yang update hari-hari tu memang cikgu blog Cik Shima suruh buat. 

So, kalau ada yang nak gi Lembah Klang, nak cari hotel atau homestay ka apa, bolehlah kalau nak bermalam di Desahomestay Sungai Buloh member Cik Shima ni. Nak tahu lebih-lebih boleh ke blog dia ya. Harga pun berpatutan.

Desa HomeStay Sungai Buloh->http://desahomestaysgbuloh.blogspot.my/




p/s : Kalau nak tempah atau belajar blog, boleh juga hubungi Cik Shima 0192668244.



You Might Also Like

0 comments