KENAPA SHAMPOO SANTAN TIDAK BERBUIH



"Haih..  Apa punya shampoo laa kau bagi aku ni? Letak banyak-banyak pun tak ada buih.
 Takde feel la nak shampoo rambut.
 Tak taulah bersih ke berkesan ke tak? Tak guna lagilah"

Inilah antara maklumbalas seorang  pengguna shampoo santan masa mula-mula dia pakai.  Sekali dua je pakai dah tak nak paka kerana tidak ada buih. Dan inilah penjelasannya.

Shampoo santan ni tiada bahan kimia berbahaya seperti  kebanyakkan shampoo yang berada di pasaran. Antara bahan kimia yang ada dalam shampoo komersial di pasaran adalah carcinogenic, hazardous chemical agents seperti Sodium Lauryl Sulfate (SLS), paraben, fragrance, polysorbates dan triclosan
 
Bahan kimia inilah yang menyebabkan shampoo tersebut mempunyai buih banyak. Ini akan menyebabkan rambut rasa kesat dan kering.  Lama-lama rambut jadi terhakis dan rapuh.  Tu yang buatkan rambut senang gugur, kulit kepala kering tak bermaya. 

Tetapi  dalam shampoo santan ni ada
• Santan kelapa
• Minyak kelapa
• Minyak rosemary
• Minyak pati oren
• Xanthan gum & guar gum (penstabil untuk tahan lebih lama pada suhu bilik)

Tiada  langsung bahan-bahan kimia berbahaya,  semua bahan semujadi dan tradisional.

Selepas diberitahu penjelasannya, pelanggan ini terus pakai sehingga sekarang dan sudah lebih 3 bula. Dan ini adalah feedback nya,


"eh lepas aku continue pakai shampoo santan ni dah masuk 3 botol aku sorang je.  Rambut gugur pun dah kurang, kulit kepala pun dah tak gatal.  Dan yang paling best rambut rasa licin, berkilau, rasa berminyak tapi takde sapu minyak pun"

Lepas tu dia cuba pakaikan dekat anak dia

 " Budak pun boleh pakai lah.  Rambut qalesya makin lebat tau, cantik, dulu ada eczema sekarang dah hilang takde gatal2 lagi,  dah tak menggelupas kulit kepala. Bahagian leher tengkuk pun sapu sekali. Hilang dah kesan gatal2 "


Bermula dari pengguna biasa dan terus pakai walaupun pada peringkat awalnya tidak berapa yakin dan akhirnya terus menjadi agent. 

You Might Also Like

0 comments