BAGAIMANA NAK TINGGIKAN TRAFIK BLOG




Ni semalam punya cerita. Dah lama tak mengajar ni, so semalam turn mengajar Kelas Blog untuk staf di pejabat. Ni termasuk dalam kerja hakiki tau.

Nervous jugalah. Just share info yang boleh di kongsi. Dalam banayk-banyak tu, ramai yang tanya tentang nak tarik traffic ke blog. Sebenarnya Cik Shima pun bukanlah pandai sangat. Tapi bila duk cari dapat-dapatlah sedikit info.Ni Cik Shima kongsikan ya.

CARA-CARA UNTUK TINGKATKAN TRAFIK BLOG

#1 POSTING

Posting tu kena updatelah selalu. Guna tajuk dan keyword yang orang selalu cari. Tak bermakna kalau blog cantik-cantik, tapi posting pun suam-suam kuku ja. Ni contoh, macam Cik Shima sekarang ni lah. Dah slow sikit sekarang. Lepas ni, kena pecutlah posting.

#2 GAMBAR

Ni tips Cik Shima dapat dari seorang blogger, tak ingat dah nama apa. Gambar selu kat properties, orang tak letak. Sepatutnya letak. Letaklah perkataan yang selalu orang guna. Tu, kena rajin explorelah perkataan apa kan. Selalunya , ramai yang terlepas pandang.

#3 TEMPLATE SEO

Template Blog juga merupakan peranan penting. Salah satu caranya adalah guna template SEO. Template ini boleh cari di Internet. Memang banyak. Boleh cari yang free.  Nanti Cik Shima buat Entry cara nak download template ni ya atau boleh juga ke blog Hasrul Hassan. Cik Shima selalu follow blog dia, banyak input yang boleh dapat.

#4 BLOGWALKING

Blogwalking ni pun kenalah buat. Rajin-rajinlah ke blog kawan-kawan, blog-blog yang famous seperti Denai Hati, Ben Anshaari. dan tinggallah jejak. Cam na nak tinggal jejak, bagi salam, komen pada blog mereka.

#5 GIVEAWAY CONTEST

Ni pun salah satu cara untuk naikkan blog. Buat Contest pada blog. Minta orang follow dan wawarkan pada blog diaorang contest kita dan juga blog kita. Selalunya menjadi yang ni.
Cuma kena keluarkan modal sikit untuk bagi hadiah.




*********************************************************
Anda sayang rambut anda? Mahu Bebas Kelemumur? Rambut Luruh? Rambut Gatal? Kusut? Jom Tukar ke Produk Organik. Bebas Bahan Kimia Berbahaya. Shampoo Santan dan Serum Tonik Bayam adalah terbaik.

Page FB : Shampoo Santan ->>Klik Sini  atau
Page FB :Tonik Rambut Bayam Nurul Gold Utara
Pendaftaran Agent/ Dropship Shampoo Santan & Tonik Rambut Bayam dibuka.
Info Kesihatan
Page  FB : Stokin Vken Utara
Jom Sihat Bersama Vken
Hubungi 0192668244.
**********************************************************
 



You Might Also Like

0 comments