DTR

FORMULA TARIK REZEKI : HIDUP TENANG DENGAN BERSYUKUR

 



Bagi yang tengah tenat masalah banyak sangat tu...

.
.
cuba buat macam ni...
.
.
Jangan asyik mintak manusia tolong, bukan semua layan masalah kita... Sebab diorang pun ada masalah cuma tak cerita kat kita je. jadi kalau orang taknak tolong jangan marah tak tentu pasal. Banyakkan sangka baik.
.
kalau ada yang sudi tolong Alhamdullillah.. banyakkan syukur okey...
.
.
Rasa berat sangat masalah.. rasa macam nak mati pun ada, rasa nak gila pun ada....
.
okey tipsnya macam ni...
.
Tenangkan fikiran sebentar dan lihat sekeliling.. buang masalah tu.. jangan fikir.
.
.
Cuba tarik nafas dalam-dalam hembus. buat dua-tiga kali. kemudian ucapkan alhamdulillah... jumpa apa, pandang apa.. cuba banyakkan ucap alhamdulillah... Ya ALLAH banyaknya nikmat aku lupa nak syukur... nikmat kaki tangan, nyawa masih hidup dan banyak lagilah.. ada anak suami isteri. walaupun hidup dirasakan tak bahagia cuba ucapkan syukur bebanyak nah... buat je... Jangan banyak soal. Buat je sebanyak-banyaknya.
.
.
Hidup kita jadi macam tu disebabkan dosa yang datang dari diri kita sendiri yang kita tak pernah sedar, tak pernah mengaku tak pernah tahu dan tak pernah perasan. Jadi kalau tanya orang yang kenal kita, dekat ngn kita je boleh jawab apa keburukan yang kita dah buat. Sebab kalau kita sendiri, kita memang takkan nampak. jadi bila orang tegur, perbaiki, jangan melatah, jangan melawan, jangan membantah.
.
.
Kemudian, dengan ALLAH, pergi solat, sujud lama sikit, mengaku dosa-dosa kita kepadanya dengan bersungguh-sungguh. Jangan tanya Ya Allah apa dosaku? Jangan persoalkan ALLAH macam tu... macam kita suci sangat tanya macam tu, dan macam ALLAH nak jawab soalan kita tu... Tak payah.. terus je mengaku dosa apa ada buat ke tidak, tahu tak tahu.. sebab dia lebih mengetahui. mintak ampun. bersungguh-sungguh. Kalau boleh buat solat taubat sekali.
.
.

Bila berdoa tu, jangan ragu-ragu. ALLAH tu maha pengampun maha penyayang. Kena yakin doa kita dimakbulkan dia. Sebab siapa yang tak yakin doa akan dimakbulkan boleh jadi syirik. dah kita tak yakin dengan ALLAH, nak yakin kat sape lagi? Betul? Keyakinan itulah tingkat tinggi rendah iman kita. Dia makbulkan doa setiap hambanya, cumanya masa makbul tu bila waktunya kita tak tahu tapi akan diberi tepat pada waktunya. Tak cepat, tak lambat. Tapi tepat. Jadi jangan putus mintak ampun. Buat selalu.. bukan sekali dua je. bukan bila dah takda masalh berhenti berdoa. Lepas tu tak buat dah mentang-mentang masalah dah settle. Jadi lupa diri pulak. :3
.
.
Hidup kita setiapnya kesalahan datang daripada diri kita sendiri. kitalah yang kena baiki hidup kita, sikap kita, bukan cari salah orang, baiki orang... semak diri kita dulu...
.
.
kalau boleh sedekahkan apa yang kita ada dengan niat ALLAH bantu beri jalan keluar kita dari masalah.
.
Boleh faham?
.
.
.
Okey?
.

Jika anda ada masalah :

1) Perniagaan sales stuck/slow
2) Masalah hutang
3) Masalah Rumah Tangga dan Keluarga
4) Masalah rezeki dan kewangan

Dapatkan solusi disini.

Alhamdulillah ramai buat menjadi ⤵️⤵️⤵️

KLIK SINI UNTUK -->Formula Tarik Rezeki

Nora Yusof.
#pengasas_FTR

You Might Also Like

0 comments