Melbourne, Australia : Sheerbrooke national Park & Pesta Tulip (Day2)

Sherrbrooke National Park

sHEERBROOKEAustralia



Sebaik sahaja sarapan pagi di hotel, kami terus ke Sherrbrooke National Park. Di sini boleh beri makanan pada burung dan menikmati pandangan hutan. Disebabkan faktor masa, kami tak lah sempat menerokai National Park lama-lama.


AustraliaSherrbrooke



Puffing Billy Steam Locomotive from Belgrave to Menzies

Ini adalah lokasi kedua untuk hari kedua. Kami berpeluang untuk menaiki steam train bermula dari Belgrave Station. Pemandu pelancong tinggalkan kami di stesen ini dan  menjemput kami di Menzies Station.  Tak tahu nak cakap macam mana, tapi memang terujalah sepanjang menaiki train ni.

Difahamkan Puffing Billy Steam ini adalah antara yang terawal di dunia, Dibina bermula pada tahun 1813-1814.  Info lanjut boleh tanya tuan Google ya. 

melbourne Australia

Melbourne Australia


Melbourne Australia

melbourne Australia

Tesselaar Tulip Festival

Lokasi ketiga adalah Pesta Tulip. Ini adalah faktor utama kami memilih tarikh ini . Nak tengok bunga tulip.  Tema masa kami pi adalah tema untuk kanak-kanak, jadi tak hairanlah ramai kanak-kanak yang datang.  Memang cantik lah bunga tulip, macam-macam jenis. Tapi disebabkan Cik Shima bukanlah pencinta bunga, jadi just amik gambar dengan menikmati pandangan  yang diliputi dengan pelbagai warna bunga ni. . Ingat nak beli benih tulip bawa balik mai Malaysia, sayangnya tak dijual. Member cakap kat Amsterdam ada jual, dia kata nak pi, ingat nak kirimlah kat dia nanti. Nak bagi hadiah untuk my mom.

Pesta Tulip

Pesta Tuli[










Kalau anda merancang untuk datang ke Pesta Tulip Australia, boleh semak tarikh di kalendar Tourism Australia.

SESAT DI BANDAR MELBOURNE

Hahaha...macam mana boleh sesat ni, padahal ada pemandu pelancong. --> Sesat di Kota Melbourne


*******************************************************************************
Untuk keselesaan perjalanan anda, jadikan CelebrityLass peneman anda untuk kesegaran anda sepanjang masa. Hubungi 019668244  untuk maklumat lanjut
*******************************************************************************


Lihat Juga :

Sesat Di Kota Melbourne



You Might Also Like

0 comments