SABAH FEB2018- DAY 1 : AIRPORT PENANG

02 Februari 2018



Flight ke Sabah pukul 6.35 pm. Memandangkan plan nak gi airport sendiri, sebab malam balik tu sampai di airport lebih kurang jam 12.30 malam, tak nak nyusahkan family, jadi kami akan balik dengan satu kereta, drop kat mana-manalah kan, maka perjalanan Cik Shima bermulah awal lah.

Jam 12.30 tenghari, Cik Shima dan Atul dah tunggu Yati di KTM Sungai Petani (Atul naik komuter dari alor setar). Jadi, Yati dan ayahnya pick up kami di sini dan terus ke Hospital Seberang Jaya. Dari sini, kami naik kereta shah untuk ke Penang airport. 

Sampai di Penang, lebih kurang jam 1.20 petang. Sempatlah Shah dan Cik Zul solat di masjid di area Bayan baru (mungkin Bayan Lepas...hahahha Cik Shima lupa). Kami, yang perempuan-perempuan ni lepaklah jap di  kedai makan.  

Dah selesai, kami terus ke airport. Shah hantar kami, dan dia terus ke rumah kawan dia untuk tinggal keta dan naik grab untuk ke airport. Macam biasa, port utama bila di airport Penang ni, ialah KFC lah kan.
 

Sambil tunggu shah, kami yang gegurls ni terus ke surau untuk solat. Selesai solat, ke KFC balik dan terus order makanan. Dan bermulah sesi melepak kami di airport Penang. 3, 4jam jugak lah kan. Gigih dak? Sampai awal, sebab takut jem ja. Tapi biasalah team Cik Shima ni, pi mana-mana mesti lepak kat airport berjam-jam. Hehehe. Alah tegal biasalah kan.


Dah tiba  time boarding, kami pun masuklah. Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar. Sekali bila masuk dalam tu, tetiba nampak kat board..ha, flight delay. 7.55 malam, Kena tunggu lagi.
Lepas ni Air Asia, kena tukar tagline kut...




Tepat 7.55 malam, kami pun naik pesawat. Dan Alhamdulillah, segala-galanya berjalan dengan lancar hinggalah ke Kaunter Imigresen di Kota Kinabaku. Bagi yang pertama kali sampai, jangan terkejut pulak Memang kena lalu kaunter Imigresen dan akan dapat satu slip. Kena simpan slip ni, nanti balik kena bagi. Cik Shima tak pasti, kalau hilang, apa yang patut dibuat, Kena check dengan imigresen.

Maka bermulalah perjalanan kami di Sabah.










You Might Also Like

0 comments