3 JENIS TOKSIK BIASA DALAM SHAMPOO



Tahukah anda terdapat 3 Jenis Toksik Biasa Dalam Shampoo, iaitu :-

Sodium Laureth Sulfate (SLS/SLES)
Paraben
Synthetic Fragrance

3 bahan yang biasa ada dalam shampoo yang selalu kita gunakan terutamanya yangterdapat  di pasaraya dan dijual dengan harga murah. Kenapa ianya digunakan secara meluas?
Ini adalah  kerana bahan ni semua sangat kos efektif (murah & mudah didapati). Sebab tu shampoo komersial boleh dijual dengan harga yang murah. Apakah sebenarnya bahan tersebut.

Sodium Laureth Sulfate
-----------------------------
💡SLS/ SLES biasa digunakan sebagai ejen pembersih industri dan menghasilkan lebih banyak buih namun bersifat lebih tajam dan tidak elok untuk kulit. SLS mudah menyerap ke dalam kulit dan ini menyebabkan iritasi terhadap kulit (dermatitis). Bukan itu sahaja, SLS juga merosakkan keratin (sejenis protein yang terkandung di dalam rambut) lalu menyebabkan rambut mudah rapuh, kering dan kusam.

Paraben
-----------
💡Paraben adalah preservative (pengawet) yang paling kuat dan berkesan. Paraben boleh digunakan hampir semua jenis produk kosmetik kerana versailitinya dan keberkesannya serta kos efektif (murah). Namun, kajian pada tahun 2004 berkaitan tisu kanser barah payu dara menemui beberapa jenis paraben di dalamnya membuatkan orang mula mempersoalkan penggunaan paraben di dalam produk kosmetik.

Synthetic Fragrance
---------------------------
💡Menurut environmental working group (ewg) skin deep database, pewangi sintetik telah dikaitkan dengan alahan, dermatitis ,masalah pernafasan dan kemungkinan gangguan ke atas sistem pembiakan / kesuburan.

Nah.. sekarang anda dah tahu akan akibat penggunaan produk yang mengadungi semua bahan TOKSIK diatas. Jika kesannya bukan sekarang, akan datang siapa tahu bukan.


Jadi bagi mengatasi masalah ini, marilah kita tukar shampoo kepada shampoo yang diperbuat dari bahan yang fresh dan natural seperti shampoo santan. Anda tidak akan menyesal.


*********************************************************
Jom Celik Emas ->> Klik Sini.
Anda sayang rambut anda? Mahu Bebas Kelemumur? Rambut Luruh? Rambut Gatal? Kusut? Jom Tukar ke Produk Organik. Bebas Bahan Kimia Berbahaya. Shampoo Santan dan Serum Tonik Bayam adalah terbaik. Hubungi 0192668244.
Shampoo Santan ->>Klik Sini
Pendaftaran Agent/ Dropship Shampoo Santan & Nurul Gold dibuka.
**********************************************************


You Might Also Like

2 comments

  1. kwn ada pesan cari yg free paraben ke apa ntah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul,,cari yang free paraben, sls dan sles..macam shampoo santan. Kalau nak boleh order kat saya yer..hihihih

      Padam