TIPS #3 : CARA MENGHILANGKAN BAU BADAN



Hindari makanan penyebab bau
Kurangkan pengambilan makanan penyebab bau seperti berikut.


Rempah ratus
- Pelbagai Jenis rempah yang digunakan dalam masakan boleh mengeluarkan aroma menyengat yang sangat mempengaruhi bau peluh yang keluar. Beberapa contoh rempah-rempah tersebut adalah seperti Bawang Merah, Bawang Putih, dan Serbuk Kari.

.


Daging merah


Daging merah yang dimakan perlukan waktu untuk dicerna oleh perut. Ketika proses pencernaan ini, tentu terdapat sisa makanan yang boleh menghasilkan racun dan gas berbau busuk yang apabila dilepaskan oleh peluh menjadi berbau.
.
.

Alkohol dan kafein

Kebanyakkan dari kita tidak sedar bahawa bau badan yang dimiliki boleh disebabkan oleh kedua2 minuman tersebut. .
Alkohol juga termasuk dalam minuman penyebab bau badan. Apabila Anda ingin bebas dari masalah bau badan, lebih baik elakkan minuman yang banyak mengandung kafein dan alkohol.
.

Makanan segera

Meskipun kebanyakan makanan segera enak dimakan namun tubuh badan tetap meresponnya dengan kurang baik. Banyak makanan segera yang dicerna, membusuk didalam perut kerana kandungan yang terdapat di dalam makanan segera tidak dapat diterima oleh perut. Dengan itu nafas dan peluh menjadi berbau apabila dikeluarkan oleh peluh.
.
.

Tembakau

Bau badan akan hadir dengan mudah pada seorang Perokok. Ini kerana asap rokok yang telah bercampur dengan unsur2 lain akan keluar melalui kelenjar peluh yang boleh menyebabkan bau busuk. Walaupun tabiat merokok sudah ditinggalkan lama, bau ini tetap"stay" pada tubuh badan untuk suatu jangkamasa yang agak lama untuk dihilangkan
.
.
================================================================================
PENING! BAU BADAN KUAT SANGAT SAMPAI MALU NAK DEKAT
=============================================================================== .
.
" Bau badan dah tak ada, boleh rasa beza sebelum nie pening bau rokok kuat sangat. Kini tidak lagi sampai tak percaya?. Dah cuba baru tau Best!"
.
.
10% of Diskaun CELEBRITYLASS
bagi pembelian CL botol besar
.
Whatsapp +60192668244
.

You Might Also Like

0 comments