FTR

TIPS RUMAHTANGGA : PENAT URUS ANAK-ANAK

 PENAT DENGAN ANAK-ANAK?


. Saya cukup terkesan bila baca bab ni :( Penat dengan anak - anak? Yang aktif nya masya Allahhh.Peningg. Kenapa jadi macam tu? Ibu-ibu ada tak setiap hari sedekah al fatihah kat anak? Gosok kepala ubun-ubun dia dan bacakan al fatihah? Ada tak mintak kat Allah "Ya Allah yang menggerakkan sesuatu, Kau jadikanlah anakku ini menyenangkan hatiku, memudahkan kerja-kerjaku, mendengar kata-kataku, menjadi anak yang lagi baik dan soleh"




Tengok anak melompat sana sini tu ada tak mintak kat Allah? "Ya Allah tolong ya Allah, jadikan anak ini baik tingkah lakunya, jadikanlah anak ini mendengar kata, dan Jadikanlah akhlaknya sebaik baik akhlak. Kau jagakanlah dia untukku supaya aku dapat menunaikan amanahku kepadamu dengan sangat baik." Ni ada tak doa setiap masa? Setiap hari? Ada buat tak? Yang menggerakkan anak tu menjadi aktif, menjadi nakal bukankah Allah jua? Kenapa tak berdoa mintak tolong kat Allah? Kita yang tak berkomunikasi dengan Allah. Sibuk dengan anak. Allah berilah kita lagi sibuk. Dijadikan anak tu tak dengar kata sebab kita tak pernah nak suruh Dia tolong uruskan hidup kita.


Kita yang rasa kita sendiri mampu uruskan. -111 Formula Tarik Rezeki





Kalau rasa post ni bermanfaat tolong share ya sebab mungkin masih ramai yang belum tahu. Kredit : Nadiah Azaman . NAK TAHU 8 SEBAB HILANGNYA REZEKI SUAMI ISTERI DAN KELUARGA??

You Might Also Like

0 comments