KEGUGURAN RAMBUT LEPAS BERSALIN


Tahukah anda kenapa selepas bersalin, wanita akan mengalami keguguran rambut?
Ini adalah disebabkan semasa kehamilan wanita akan hasilkan lebih hormon estrogen. Jadi waktu ni rambut dalam fasa menumbuh (fasa anagen) menjadikan rambut ibu  tebal,lebat & akar rambut lebih kuat.

Tapi selepas bersalin hormon estrogen akan drop & rambut akan stop tumbuh (fasa telogen). Masa ni rambut ibu akan lebih banyak gugur (terutama dibahangian hadapan kiri & kanan).

Jadi apa yang ibu perlu buat untuk menjaga rambut dari gugur lebih banyak? Untuk penjagaan rambut ibu patut TUKAR SHAMPOO. Tukar kepada shampoo yang tidak mengandungi kimia keras. Salah satu bahan kimia yang kuat ialah SLS.

 SLS akan menghilangkan 95% natural sebum pada kulit kepala. Menjadikan rambut lebih kering & lebih banyak gugur. Kulit kepala perlukan natural sebum untuk mengekalkan lembapan pada kulit kepala.

Jadi kepada ibu yang baru melahirkan bayi,jangan risau. Keguguran rambut boleh dirawat. Cuma perlukan sedikit perubahan dalam produk harian yang kita gunakan😊.

Sumber : Page Shampoo Santan HQ

Untuk tempahan shampoo santan boleh hubungi 0192668244


Shampoo Santan



*********************************************************
Jom Celik Emas ->> Klik Sini.
Anda sayang rambut anda? Mahu Bebas Kelemumur? Rambut Luruh? Rambut Gatal? Kusut? Jom Tukar ke Produk Organik. Bebas Bahan Kimia Berbahaya. Shampoo Santan dan Serum Tonik Bayam adalah terbaik. Hubungi 0192668244.
Shampoo Santan ->>Klik Sini
Pendaftaran Agent dibuka.
**********************************************************
 

You Might Also Like

0 comments