RASA KEBAS/ SAKIT/MENCUCUK DI PERGELANGAN TANGAN , APA PENYAKIT ANDA?

Pernah dengar tentang CARPAL_TUNNEL_SYNDROME?




CARPAL_TUNNEL_SYNDROME.

Penyakit dimana berlaku tekanan pada pergelangan tangan disebabkan penggunaan tangan untuk tempoh yang lama pada PERGERAKAN yang berulang-ulang dan apa-apa keadaan yang compress saraf di tangan seperti trauma,obes dan lain-lain.

Rasa sakit/kebas/mencucuk-cucuk pd pergelangan tangan/ tidak boleh pegang barang untuk masa yang lama adalah salah satu SIMPTOM.

Perkara ini selalu  terjadi pada guru dan juga orang yangg selalu menaip,menulis,melukis (iaitu yang kerap mengunakan tangan).

Mungkin nampak remeh. Tapi kalau dibiarkan, boleh jadi teruk dan terpaksa DIBEDAH.

Ini serba sedikit tentang Carpal Tunnel Syndrome, maklumat ni Cik Shima dapat pun dari team MXB.

Dan sebenarnya , Cik Shima pernah rasa sindrom kebas ini apabila menaip. masa ni Cik Shima tak taupun tentang Carpel Tunnel . Jadi Cik shima abaikan dan tidak jumpa pun doktor. 

Kemudian, Cik Shima bertemu jodoh dengan wristlet Vken. Asal-asal Cik Shima pakai untuk tujuan melindungi jantung dan Cik Shima  juga selalu sangat menghidap selsema. Bila selalu kena selsema, Cik Shima mula akan rasa penat. 

Benar. Vken salah satu fungsinya ialah Detect dan Detox. Bila Cik Shima selalu guna wristlet ni, semua hilang. Yang kebas2 di oergelangan tangan pun tak ada. Dan tak lama kemudian, Cik Shima jumpa tentang sindrom ini.

Jadi, bagi yang pernah rasa seperti ini, bolehlah ikhtiar dengan Wristlet Vken. Jangan risau, sebab hanya disarung sahaja. Bukan perlu makan pun.







You Might Also Like

0 comments